webdesign
A+ A A-

Víte, jaký je rozdíl mezi mobilním a responzivním webem?

V posledních letech se stále častěji setkáváme s pojmy mobilní web či responzivní web. Znáte je? Víte, jaký je mezi nimi rozdíl?

Vlastníte-li web, neměli byste ignorovat, že stále roste počet těch, kteří se k internetovému obsahu dostávají z tabletů a chytrých telefonů. Ti se mohou dostat na Vaše stránky, i když web nemáte přizpůsobený pro tato zařízení. Obsah však pro ně bude nepřehledný, „rozházený“, zkrátka nepřívětivý. To je odradí na Váš web chodit. A spoléhat na to, že se vrátí, až sednou k počítači? To zřejmě nechcete.

Rozdíl mezi mobilním a responzivním webem

Mobilní a responzivní web mají společné to, že je jejich obsah na mobilních zařízeních „dobře vidět“. Mobilní web je uzpůsobený pro prohlížení z chytrých telefonů, tabletů atd. Uživatelé, kteří si budou chtít Vaše stránky prohlížet na počítači, budou využívat desktopový web. Budete tedy mít dva weby, respektive dvě jeho verze.

Chcete-li mít jen jeden web, je pro vás řešením responzivní web, který se uzpůsobí velikosti monitoru či displeje podle konkrétního zařízení.

Mobilní či responzivní web?

Je lepší mobilní či responzivní web? Pojďme se podívat na některé výhody a nevýhody jednotlivých řešení.

 

A co Vy? Jdete s dobou? Mohou si uživatelé prohlížet Vaše stránky pohodlně ze všech zařízení pro zobrazování internetového obsahu?

Výhody a nevýhody mobilního webu

Mobilní web se načítá rychleji, což je dáno tím, že se přenáší méně dat. Máte dvě verze webu, které mohou být totožné, ale nemusí. Možná se rozhodnete, že v mobilní verzi zobrazíte jen část obsahu.

Nevýhodou je, že máte dvojí práci s administrací. Také může být chyba v rozdělení na mobilní a nemobilní zařízení. Pak se Vám mobilní obsah objeví třeba na tabletu, na kterém nevypadá dobře. Je nutné si také ohlídat, pod jakou URL budou obě verze dostupné. Nezapomínejme, že weby s duplicitou nejsou vyhledávači hodnoceny příznivě.

Výhody a nevýhody responzivního webu

A co responzivní web? Zde je výhodou, že máte pouze jednu verzi webu pro všechna zařízení a tím i jednu URL. To je výhodnější s ohledem na SEO, ale také to ocení uživatelé, když si mezi sebou posílají odkazy a jeden z nich sedí u počítače a druhý má v ruce smartphone. Responzivní weby Vám také umožňují mít více úrovní responzivnosti, díky čemuž se mohou přizpůsobit každému zařízení (počítači s velkým displejem, tabletu na šířku, tabletu na výšku, velkému i malému smarphonu atd.).

Nevýhodou jsou vyšší počáteční náklady na realizaci a pomalejší načítání. Přenáší se totiž větší množství dat.