webdesign
A+ A A-

Tvorba webu a SEO aneb Jak se neztratit na internetu

Tvorba webu a SEO by měly patřit neoddělitelně k sobě, alespoň pokud má Vaše internetová prezentace plnit svůj cíl. Proto na SEO nezapomínejte a myslete na něj od počátku - už při tvorbě webu.

Proč nestačí zaměřit se jen na tvorbu webu bez SEO?

Mít kvalitní web bez SEO je jako mít obchod s velkým potenciálem někde daleko od pozemních komunikací. Vše ostatní může být super, ale stejně se takový obchod neuchytí.

Tvoříte si zrovna web či si ho necháváte tvořit? A máte jasno, jak se k Vám potenciální zákazníci dostanou? Právě to je úkolem SEO (zkratka z angl. Search Engine Optimization - optimalizace pro vyhledávače).

Nemáte-li s ním žádné zkušenosti, je lepší obrátit se na odborníka, nejlépe toho, kterému svěřujete tvorbu webu (pokud ho ještě nemáte).

Myslete na cíl webu

Máte zajištěnou tvorbu webu se SEO? Na Vás je ještě specifikovat cíl, tedy odpovědět na to, co má web splňovat. Je to důležité. Od toho se budou odvíjet aktivity v rámci SEO.

Není to tak jednoduchý úkol, jak by se mohlo na první pohled zdát. Cíl by měl být co nejkonkrétnější. „Být nahoře ve vyhledávačích“ jako odpověď kvalitnímu SEO specialistovi nestačí.

 

Nezapomínejte: Tvorba webu
a SEO jdou ruku v ruce.

Využijete-li služeb profesionálního SEO specialisty, nebudete zklamaní, že i když jste investovali do kvalitního webu, nepřicházejí kýžené výsledky.

Jak poznat kvalitního SEO specialistu?

A je tu opět ta otázka: Jak poznat specialistu v oboru, kterému nerozumím? Někdy opravdu těžko. Kromě referencí a doby působení na trhu se kvalitní SEO specialista pozná podle následujícího:

  • Neslibuje Vám první příčky ve vyhledávačích: Že právě to je Váš cíl? Skutečný odborník Vám vysvětlí, že soustředit se na něj není až tak výhodné. Navíc nic takového Vám žádný SEO specialista garantovat ani nemůže. Vyhledávače totiž neustále mění svůj algoritmus.
  • Ptá se Vás: Chce vědět vše o Vašem byznysu a rozhodně to nedělá ze zvědavosti. Všechny Vámi podané informace mu umožní přijít na to, jak dělat SEO nejefektivněji právě s ohledem na Váš podnik.
  • Vychází z pečlivé analýzy: Neprofesionální SEO specialista má svá univerzální řešení aplikující bez ohledu na konkrétní situaci. To je špatně. Aby SEO bylo skutečně kvalitní, musí být provedená důkladná SEO analýza webu včetně analýzy klíčových slov, tj. navrhnutí nejvhodnějších klíčových slov pro Váš web.
  • Tvoří kvalitní zpětné odkazy: Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů Vám nabídnou mnozí. Zajímejte se i o to, o jaké jde. Jsou mezi nimi rozdíly. Zpětné odkazy z kvalitních webů jsou více než z míst, která vznikla právě pro tyto účely. Upřednostňujte kvalitu před kvantitou.
  • Zaměřuje se na obsah: SEO nejde dělat bez kvalitních textů. Měly by obsahovat klíčová slova kvůli vyhledávačům, ale zároveň být čtivé, poutavé, zkrátka zajímavé pro uživatele.
  • Měří výsledky své činnosti a podle toho pracuje dál: Výsledky je třeba průběžně měřit prostřednictvím k tomu určeným nástrojům (Google Analytics, audity návštěvnosti atd.) a podle toho navrhovat další aktivy SEO.
  • Neslibuje Vám výsledky ihned: SEO je dlouhodobý proces. Proto neočekávejte výrazné zlepšení v krátké době. To Vám profesionál neslíbí. Bude Vás však pravidelně informovat a Vy uvidíte, jak se postupně Vaše výsledky zlepšují. Vyplatí se nechtít vše hned. Dlouhodoběji získávané výsledky jsou trvalejší.