webdesign
A+ A A-

Dejte si pozor na úskalí redesignu webu

I když budete mít kvalitní prezentaci se vším, co má mít, jednou přijde den, kdy bude nutné provést redesign webu, ať už kvůli zastaralosti, rozšířené nabídky či z jiných důvodů. 

Je čas na redesign webu?

Internet je stále se měnící prostředí, a proto je nutné se přizpůsobit jeho vývoji i svým webem. Možná se ani Vám už stávající web nelíbí, měníte corporate identitu, přehodnotili jste Vaše priority, cílíte špatně na uživatele či máte od počátku nevhodně nastavený web.

Redesignem webu ho modernizuje, zpřehledníte, můžete rozšířit nabídku, umožníte pohodlnější nahlížení na Vaši internetovou stránku prostřednictvím netbooku, tabletu či mobilu (responzivní design), ale také zvýšíte návštěvnost atd.

 

Vyberte si webdesignera, který bude k redesignu webu přistupovat citlivě. V opačném případě dojde ke snížení návštěvností i konverzí, které jste pracně a možná i draze budovali.

Na co je třeba myslet při redesignu webu

Stejně jako při tvorbě internetové prezentace je podstatné vybrat vhodného webdesignera. Redesign webu má svá úskalí. Neodborně provedená práce by Vám tak mohla přinést více starostí než radostí.

Co je důležité „pohlídat“ při redesignu webu?

  • změnu grafiky a navigačních prvků: Každá firma by si měla budovat svou firemní identitu a tomu přizpůsobit i design stránek. Pokud však náhle grafiku zcela změníte, budou mít Vaši uživatelé pocit, že se ocitli v neznámém prostředí. Pokud navíc ještě změníte strukturu a navigační prvky, nebudou se orientovat. Buď si na nový vzhled zvyknou, nebo odejdou. Chcete to riskovat?
  • změny URL adresy: Nejde jen o zachování URL hlavní strany, důležité jsou i podstránky. Pokud je měly vyhledávači v oblibě, tyto nebudou mít - neznají je. A pryč jsou i odkazy, třeba pracně budované. Podstránky s novou URL nenajdou ani uživatelé, kteří na nich dříve byli a chtěli se vrátit. V případě, že URL zanechat nelze, je třeba nastavit alespoň přesměrování. Někdy se však ani tak ztrátě pozice nevyhnete.